6.2.07

MBTI 測試

在某朋友的Blog看到一個叫MBTI 的性格測試,便做做看.準不準真的不太知道,反正就如我的一位朋友所說,我是一個極度自我不信任和充滿矛盾的人。

經測試後,我被分析成屬於ISTP類型的人。ISTP類的人是務實的分析者,並有以下的特點:
  1. 愛興奮、怕悶
  2. 愛找尋刺激
  3. 沒有懼怕的
  4. 愛得榮耀
  5. 情緒穩定,快樂
  6. 不大信任人
  7. 忠於朋友
  8. 是一個好領袖
  9. 愛行動及與工具做事
總括來說,ISTP類的人具有邏輯性、實際、務實、嫻靜、謙遜以及獨立﹔現實主義、注重實效、孤僻﹔衝動及對自然世界的好奇﹔靈活和足智多謀﹔客觀而不訴諸感情的。

真的嗎?媽媽總說我是個衝動派掌門人,又情緒化。

2 則留言:

匿名 提到...

this test is very popular! i think the results sometimes only reflect the person whom you want to be, instead of the true you.

~alflying

匿名 提到...

Maybe you are right, then I have face the problem that the person I want to be is too different from the true me, according to my friend's evaluation. On the other hand that is I don't accept the way I am. This is a tragedy.