18.12.08

我戀愛了

我想我是戀愛了。需未熱烈至朝思暮想的地步,但在每一次見面後,卻有一種依依不捨,很想快些再見的感覺。

不是跟任何人,是跟Tango。

我跟Tango認識已有一年多的光景,但愛上它還是最近的事!之前已頗喜歡Tango,但跳來跳去,總是覺得還有些什麼地方不對不妥當,因此跳來跳去都是感覺「還可以啦!」直到最近,可能是終於遇到一些合得來的舞者吧(其實是師兄,他們都已跳了很久),很多之前覺得還欠一點點的地方都一掃而空(雖然也有可能是他們都在配合我的爛舞姿),還有一些技巧上或其他方面的問題,也有他們指導和糾正,因此幸運地,無論是指跳舞或是老師方面,我都是如魚得水,跳Tango也變得愈來愈好玩。加上,我是那種腦袋跟手腳難以協調的人,例如叫我舉高左腳我會舉了右腳,對身體靈敏度一直甚為自悲的我,覺得自己現在可以跳到至少不會踩死對方,加上現在可以閉上眼也跳到的地步,其中的滿足感真是難以言語。當然,也少不了跳Tango會令人有戀愛的感覺。所以教我如何不愛上它?

Anyway,我愛上的Tango就是下面的樣子,希望有一天我也跳得跟片中人一樣好。

6 則留言:

卡臣 提到...

以為妳真的戀愛了
仲想恭喜妳
點知...
車!車!車!

南蠻人 提到...

哈哈!我現在咪幾好!過得很快活!

Angel Mandala 天使曼陀羅 提到...

ooops, u love Tango, me too:) I attended a course at APA this summer, but hard to have partners to practise ...

南蠻人 提到...

Hi Angel,

You don't really need a dance partner for tango, that's one of the advantage of tango. I go to milonga every Friday, join me, let me introduce you to some of my dance friends.

Angel Mandala 天使曼陀羅 提到...

Tks pretty Amanda:) Which milonga u go to? I went to the "Helena May" several times, still there? Also to the "Sunshine & Keith" in Wanchai, but the students dance themselves ...

南蠻人 提到...

Helena May is a very beautiful venue and its environment is best, very 古雅. I've been there once recently and plan to go there more often. They have practica tomorrow night, wanna go?

I always dance at "Sunshine and Keith"'s studio on Fridays, I'm a student of them. Come and join me, we can dance and have girl talks. :)